Trening funkcjonalny obwodowy

Czym jest trening funkcjonalny?

trening funkcjonalny obwodowy warszawa

trening funkcjonalny obwodowy warszawa ursus

To zestaw i forma ćwiczeń mające na celu zwiększyć mobilność, siłę, wytrzymałość, koordynację pomagające utrzymać prawidłową funkcję ciała. Odpowiednio dobrane ćwiczenia, intensywność, zakres ruchu i wiele innych parametrów pomagają osiągnąć oczekiwane rezultaty w jak najkrótszym czasie.

Dlaczego system obwodowy?

Aby wykonać jak najwięcej ćwiczeń w określonym czasie, korzysta się treningu obwodowego. Polega on na ustawieniu kilku ćwiczeń w serii i wykonywaniu ich bez przerwy jedno po drugim aż do zakończenia serii. W ten sposób można maksymalnie wykorzystać czas przeznaczony na trening.

Czy trening funkcjonalny obwodowy jest bardzo intensywnym treningiem?

Niewątpliwie po takim treningu potrzebna jest regeneracja. Nie przypomina zajęć typu pilates, czy zdrowy kręgosłup. Stopień trudności ćwiczeń i ich natężenie są umiarkowane a czasami nawet intensywne. Przez kilka kolejnych dni możecie odczuwać zakwaszenie mięśni i jest to naturalny proces. Intensywność może być modyfikowana indywidualnie w zależności od przygotowania i możliwości uczestnika zajęć.

Kto może prowadzić taki trening?

trening funkcjonalny obwodowy warszawa

trening funkcjonalny obwodowy warszawa

Aby prowadzić trening funkcjonalny należy mieć uprawnienia trenera personalnego lub fizjoterapeuty. Ponieważ zajęcia zorganizowane przez nas prowadzi magister fizjoterapii, jesteście pod fachową opieką nie tylko treningową. Daje nam to możliwość odpowiedniej reakcji w przypadku wystąpienia dyskomfortu lub dolegliwości bólowych podczas ćwiczeń. Dodatkowo mała grupa uczestników daje pozwala na bardziej indywidualne podejście niż podczas klasycznych zajęć grupowych.

Co korzyści daje trening funkcjonalny?

Stabilizacja kręgosłupa – dzięki odpowiednio dobranym ćwiczeniom możemy wzmacniać stabilizację kręgosłupa, co zabezpiecza przed wystąpieniem kontuzji i wzmacnia po przebytych w przeszłości. Wykorzystuje się ćwiczenia z zakresu crossfit, ponieważ dają w tym zakresie najlepsze efekty.
Siła – tylko ćwiczenia o dużej intensywności dają nam możliwość rozwoju siły. Dodatkowo podczas tego procesu trenujemy włókna odpowiedzialne za szybką reakcję. Daje nam to zabezpieczenie przed nagłymi urazami, upadkami. Mamy większe szanse na odpowiednio szybką reakcję w takich sytuacjach.
Wytrzymałość – jest istotna w celu uniknięcia urazów wynikających między innymi z przemęczenia, przeciążenia danych struktur. Jest niezbędnym elementem każdego treningu. Bez wytrzymałości każda kariera sportowca nie trwała by długo a osoba o przeciętnej aktywności byłaby wiecznie narażona na uszkodzenia aparatu ruchu.
Mobilność – aby zachować zdrowie stawów w całym ciele, niezbędne jest utrzymanie pełnej ruchomości stawów. Oznacza to, że ćwiczenia powinny być wykonywane w pełnym możliwym zakresie ruchu. W innym przypadku dojdzie do sztywności stawowej mięśniowo-więzadłowej a następnie kostnej. Stopniowo coraz trudniej będzie cofnąć ten proces.
Koordynacja – jest kolejną ważną umiejętnością. Brak koordynacji wraz z zaburzeniem równowagi utrudnia nam wykonywanie podstawowych czynności dnia codziennego. To ruchy na które na co dzień nie zwracamy szczególnie uwagi a brak możliwości wykonania ich często ogranicza nam funkcjonowanie.
Masa mięśniowa – aby utrzymać ją na wystarczającym poziomie, należy o nią dbać. Ograniczenie aktywności fizycznej z czasem doprowadza do zmniejszenia masy mięśniowej. W okresie unieruchomienia staje się to zaskakująco szybko. Zwłaszcza po takich sytuacjach niezbędne jest odbudowanie jej. Pamiętajmy, że serce to również mięsień. Przy ogólnym zmniejszeniu objętości mięśni również słabnie.

Czy każdy może uczestniczyć w takich zajęciach grupowych?

trening obwodowy warszawa

trening obwodowy warszawa

Aby dokonać pełnej kwalifikacji, każdy uczestnik korzysta z konsultacji diagnostycznej u fizjoterapeuty. Dopiero po wyeliminowaniu przeciwwskazań powinna być podjęta aktywność fizyczna o tak intensywnym charakterze. Fizjoterapeuta może wskazać również inne formy terapii lub fizjoprofilaktyki, mające na celu poprawę lub utrzymanie dobrego stanu zdrowia.

Rehasanka Centrum Rehabilitacji Trening funkcjonalny obwodowy Warszawa Ursus